Friday 20 July 2012

Andy Warhol quote


 Great majority of my drawings and paintings are from my life drawing classes that I developed. also I get inspiration from everyday life when I am walking in the street, park etc and see something that catch my eyes I may take a picture to paint it later... that can be immediately or a few weeks or months later, when the time is right.

Also  I paint from photos I took when travelling... or  from a book or newspaper that really touched me inside although this last two  I am not particularly comfortable about.

I still experimenting with a bit of everything pastel, acrylic, watercolour, oil etc ... I love to paint people and my aim is to get better and better with time and practice. But I also like to try all sorts still life, cityscape, landscape...so don't be surprise if you find a nude drawing next to a painting of a  bowl of fruit, next to a paint of  cityscape as I follow my own impulse and desire to paint or draw what appeal to me in the moment...


Grande maioria dos meus desenhos e pinturas são de minhas aulas de desenho da figura humana. Também tiro inspiração da vida cotidiana, quando eu estou andando na rua, no parque etc e vejo algo que me chama a atencao eu tiro uma foto para pintá-lo mais tarde ... que pode ser imediatamente ou algumas semanas ou ate meses mais tarde, quando for a hora certa.

Também pinto fotos que tirei das minhas viagens ... ou de um livro ou jornal que realmente me tocou por dentro, embora este dois últimos eu não fico particularmente à vontade .

Eu gosto de experimentar um pouco de tudo pastel, acrílico, aquarela, óleo, etc, ... Eu adoro pintar pessoas e meu objetivo é me aperfeicoar mais e mais com o tempo e prática. Mas eu também gosto de experimentar com todos os tipos como por exemplo natureza morta, paisagem, predios, ruelas etc ... por isso não será surpresa se ​​você encontrar um desenho nu ao lado de uma pintura de uma taça de frutas, ao lado de uma pintura de paisagem como eu sigo o meu próprio impulso e desejo de pintar ou desenhar o que me atrai no momento ...



I would like to add here this very true piece of advice from Andy warhol... that a friend of mine sent to me yesterday..

Eu gostaria de postar aqui tambem essa foto com um bom conselho de Andy Warhol...que um amigo meu me enviou ontem...


2 comments:

Please be welcome to leave a comment...much appreciated. Elaine
Por Favor fique a vontade em deixar um comentario..sera bastante apreciado. Elaine

Note: only a member of this blog may post a comment.